3) wymiar czasu pracy: ...............................................................

Ogólne informacje – 8 – Umiejętności zapisane w standardzie, sprawdzane w etapie pisemnym, są przyporządkowane do określonych obszarów wymagań. Umiejętności sprawdzane w części pierwszej ujęto w trzech obszarach wymagań: • czytanie ze zrozumieniem informacji przedstawionych w formie opisów, instrukcji, rysunków, szkiców, wykresów, dokumentacji technicznych i technologicznych, • przetwarzanie danych liczbowych i operacyjnych, • bezpieczne wykonywanie zadań zawodowych zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska. Umiejętności sprawdzane w części drugiej ujęto w dwóch obszarach wymagań: • czytanie ze zrozumieniem informacji przedstawionych w formie opisów, instrukcji, tabel, wykresów, • przetwarzanie danych liczbowych i operacyjnych. W etapie praktycznym egzaminu sprawdzane umiejętności są związane z zadaniem o treści ogólnej. Z zadaniem ogólnym związane są odpowiednie układy umiejętności. Zakres egzaminu w tym etapie obejmuje w zależności od zawodu i jego specyfiki • opracowanie projektu realizacji określonych prac http://www.abc-budownictwa.net.pl/media/ KRZYWICA NIEDOBOROWA - spowodowana niedoborem witaminy D - brak suplementacji prowadzi do krzywicy ujawniającej się w wieku niemowlęcym Objawy: 1. Rozmiękanie potylicy (2-3 mż) 2. Wciąganie żeber w linii przyczepu przepony (bruzda Harrisona) 3. Koślawość w stawach kolanowych >< (litera U; dzieci zaczynające chodzić) 4. Bransolety krzywicze (zgrubienie nasad dalszych kości łokciowej i promieniowej) 5. Różaniec krzywiczy (5-6 mż, zgrubienia połączeń części kostnych i chrzęstnych żeber) 6. Deformacja klatki piersiowej (dzwon) 7. Czaszka kwadratowa

miał szczęście, jeśli dożyje dwudziestu paru lat. Rzadko kiedy jednak dopuszczała do siebie myśli o jego śmierci. Na razie Jack żyje i dlatego ona, Lizzie, nie powie nikomu ani słowa. Niech sobie rodzina i reszta świata wierzą całym sercem w mit o świętym Christopherze Wadzie. Sprawdź zadań egzaminacyjnych dla obu etapów egzaminu. Oznacza to, że zadania egzaminacyjne będą sprawdzały tylko te umiejętności, które zapisane są w standardzie wymagań egzaminacyjnych dla danego zawodu. Rodzaj zadań egzaminacyjnych sprawdzających umiejętności przyporządkowane do danego obszaru wymagań w etapie pisemnym będzie wiązał się ściśle z tym obszarem, a w etapie praktycznym - z zadaniem o treści ogólnej. Umiejętności ujęte w standardzie wymagań egzaminacyjnych dla zawodu, dla obu etapów egzaminu, będą omówione wraz z przykładami zadań w rozdziałach 2. i 3. informatora. Każdy zdający powinien zapoznać się ze standardem wymagań egzaminacyjnych dla zawodu, w którym chce potwierdzić kwalifikacje zawodowe. Standard zamieszczony jest w rozdziale 4 niniejszego informatora. Ogólne informacje – 9 –